Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Nauka/Technologie więcej

Azja stawia na napęd wodorowy

Azja stawia na napęd wodorowy

6 koncernów azjatyckich chce zaprojektować, zbudować i zorganizować produkcję i rynek zbytu dla dostawczaków o napędzie wodorowym.

Podczas gdy w Polsce odbyła się premiera pierwszego polskiego elektrykac, 6 koncernów azjatyckich chce zaprojektować, zbudować i zorganizować produkcję i rynek zbytu dla dostawczaków o napędzie wodorowym. W tym celu Toyota zawiązała konsorcjum z pięcioma chińskimi koncernami , informuje Komputer Świat. Koszt inwestycji to ponad 5 miliardów jenów.

 Jak czytamy na portalu, w Chinach, w wyniku porozumienia firm Toyota, FAW, Dongfeng Motor Corporation (DFM), Guangzhou Automobile Group (GAC GROUP), Beijing Automotive Group (BAIC GROUP) oraz SinoHytec, powstanie ośrodek badawczo-rozwojowy pod postacią spółki joint venture United Fuel Cell System R&D.

Nowa spółka zostanie zarejestrowana w Pekinie jeszcze w tym roku. Początkowo zatrudni około 50 osób, a do 2023 roku zespół zostanie zwiększony do 100 pracowników. Toyota będzie miała 65 proc. udziałów, 15 proc. spółki będzie należało do SinoHytec i po 5 proc. do pozostałych partnerów.

-Doświadczenie w tworzeniu napędów wodorowych wniesie Toyota oraz SinoHytec, a pozostałe firmy - w zakresie znajomości lokalnego rynku oraz możliwości w zakresie projektowanie, oraz produkcji samochodów. Wspólnie mają się zaś skupić na opracowaniu, atrakcyjnych dla chińskich klientów i dostosowanych do lokalnych przepisów, elektrycznych samochodów dostawczych o napędzie wodorowym, wykorzystującym ogniwa paliwowe – informuje portal.

Takie podejście skróci czas projektowania i wdrażania do produkcji nowych samochodów na wodór i pozwoli na szybkie wprowadzenie na chiński rynek bogatej, zróżnicowanej gamy bezemisyjnych aut dostawczych. Firmie chodzi bowiem o to, aby wodorowe samochody użytkowe stały się dla chińskich klientów flotowych przystępną, korzystną alternatywą wobec pojazdów spalinowych, co z kolei wpłynie pozytywnie na obniżenie emisji CO2 i ograniczenia zanieczyszczenia powietrza w miastach.

Na całym świecie rozumiemy już, że wodór to ważny składnik strategii oszczędzania energii, redukcji emisji CO2 i przechodzenia na alternatywne źródła energii. W branży motoryzacyjnej ogniwa paliwowe stanowią kluczowe rozwiązanie dla bezemisyjnego transportu. Chiny mają ogromne zasoby produkcji energii, do których można wprowadzić technologie wodorowe, a chiński rynek jest ogromny. Dlatego rosną oczekiwania względem rozwoju branży wodorowej, stymulowanego odpowiednimi przepisami i strategiami rządowymi. Jestem przekonany, że nowa firma doprowadzi do powstania otwartego, nastawionego na współpracę rynku wodorowego, generującego coraz bardziej zaawansowane technologie oraz łatwo dostępną infrastrukturę – powiedział Zhang Guoqiang, prezes SinoHytec.

Jak podaje Interia, Chiny to zdecydowanie największy rynek samochodowy na świecie, z roczną sprzedażą w okolicach 28 milionów aut. Władze Państwa Środka planują, że do 2030 roku na drogach tego kraju pojawi się ponad milion pojazdów na ogniwa paliwowe. Obecnie jest ich około 1500 i w większości są to autobusy.

-Zwolennicy wodoru podkreślają, że jest to wyjątkowo czyste paliwo, które w ogniwach paliwowych bezpośrednio wytwarza prąd w reakcji z tlenem, czego produktem ubocznym jest czysta woda. Zaletą tego gazu jest również to, że można go wytwarzać na kilka sposobów z użyciem energii odnawialnej, w tym z wody, metanu czy odpadów. Pozbawiona surowców Japonia widzi w wodorze sposób na zapewnienie krajowi bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców paliw kopalnych – czytamy w Interii.

Argumentem za samochodami na wodór jest także możliwość przejechania kilkuset kilometrów na jednym tankowaniu (podobnie jak autem spalinowym) niezależnie od temperatury powietrza, podczas gdy zasięg przeciętnego samochodu na baterie jest mało zadowalający i zmniejsza się w czasie mrozu. Dodatkową komplikacją jest ładowanie akumulatora, które w przypadku BEV trwa przynajmniej kilkadziesiąt minut, przy kilkuminutowym tankowaniu zbiornika wodoru czy baku paliwa.

Komentarze 1 skomentuj »

Azja bardzo pewnie i prężnie się rozwija. Stawia natomiast na technologię, która pochodzi od nich samych. Napędzają swoją gospodarkę. Kupując w sklepach takich jak [https://www.belveder.com.pl/sklep/styl-vintage/] mamy szansę na podniesienie jakości, ale także docenienie osób i działalności w naszym obszarze. To bardzo ważne abyśmy się wspierali.

Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    BEZCZELNI GENIUSZE - NAJSŁYNNIEJSI FAŁSZERZE W HISTORII SZTUKI.

    SZTUKA

  • Avatar

    CZERWONA MORDOWNIA NKWD NA KRESACH II RP

    KRESY

  • Avatar

    Najbardziej kultowe koszulki retro Realu Madryt: historia i znaczenie

    Koszulki Realu Madryt mają długą i bogatą historię, która sięga początków klubu w 1902 roku. Pierwsze koszulki były białe, co stało się znakiem rozpoznawczym drużyny i symbolem czystości oraz doskonałości. Z biegiem lat, koszulki

  • Avatar

    Najlepsze legowiska dla małych ras psów: komfort i bezpieczeństwo dla najmniejszych czworonogów

    Małe rasy psów, takie jak Chihuahua, Yorki czy Maltańczyki, mają specyficzne potrzeby, jeśli chodzi o legowiska. Ze względu na ich niewielkie rozmiary i delikatną budowę ciała, ważne jest, aby legowisko zapewniało im odpowiedni komfort i

  • Avatar

    Najczęstsze problemy samochodowe i jak auto mechanik może je rozwiązać?

    Silnik to serce każdego samochodu, dlatego problemy z nim są jednymi z najczęstszych, które wymagają interwencji mechanika. Mogą to być problemy z rozruchem, nierówna praca silnika, spadek mocy czy nadmierne zużycie paliwa. W takich

  • Avatar

    Polska powinna stać się azylem dla imigrantów!

    Gdy Niem­cy, Fran­cja czy Szwe­cja sta­ną się wkrótce ka­li­fa­ta­mi z rzą­dzą­cym pra­wem sza­ria­tu, co je­st nie­uchron­ne w cią­gu de­ka­dy czy dwó­ch, to wszy­scy mło­dzi rdzen­ni Eu­ro­pej­czy­cy uciek­ną

  • Avatar

    Rozwój cywilizacji to generowanie potrzeb wyższych!

    De­ka­dę te­mu pro­mo­cja w sprze­da­ży sta­no­wi­ła du­żo mniej­szą war­to­ść niż dziś. Co­raz wię­cej wy­da­je­my na re­kla­mę. Jed­na z więk­szy­ch wy­wia­dow­ni sza­cu­je, że w 2010 ro­ku war­to­ść

  • Avatar

    ZEŁENSKI POZOSTANIE PREZYDENTEM UKRAINY W OBLICZU WOJNY – THE ECONOMIST

    W miarę zbliżania się 20 maja 2024 r. narastają kontrowersje dotyczące możliwości przeprowadzenia kolejnych wyborów prezydenckich na Ukrainie i legalności prezydentury Wołodymyra Zełenskiego, zwłaszcza biorąc pod uwagę trwającą

  • Avatar

    Ukraina potrzebuje wsparcia sojuszników i partnerów również w branży medycznej. “Rehabilitujemy człowieka – człowiek rehabilituje wszystko!”

    Pełnoskalowa inwazja wojsk rosyjskich na Ukrainę trwa już trzeci rok. Rosyjska agresja doprowadziła do katastrofalnego zniszczenia infrastruktury społecznej, krytycznej, energetycznej i przemysłowej. Zniszczono ogromną liczbę szkół,

  • Avatar

    PRÓBA ZAMACHU NA ROBERTA FICO… KTO ZYSKUJE, A KTO JEST ZASTRASZANY?

    15 maja doszło do zamachu na życie słowackiego premiera Roberta Fico, który został kilkakrotnie postrzelony w brzuch i klatkę piersiową. Przestępstwa dokonał 71-letni słowacki pisarz Juraj Cintula, który został zatrzymany na miejscu.

  • Avatar

    Ofensywa Rosjan na Charków ceną opóźnienia wsparcia militarnego. Ukrainskie wojsko robi wszystko możliwe, żeby utrzymać linię frontu

    10 maja rosyjskie wojska okupacyjne przekroczyły granicę państwową Ukrainy i rozpoczęły działania zbrojne na północy obwodu charkowskiego, obecnie tam się toczą intensywne walki. Kreml angażuje w ofensywę znaczne siły, nie licząc się

  • Avatar

    Nowe umowy pomiędzy regionami Ukrainy a Europą wzmocnią obronę i bezpieczeństwo międzynarodowe. Ukraina jest silna wraz ze wsparciem swoich sojuszników

    Drugi Międzynarodowy Szczyt Miast i Regionów trwający 8 i 9 maja odbył się w Kijowie w ramach Kongresu Władz Lokalnych i Regionalnych pod przewodnictwem Prezydenta Ukrainy. Obecne wydarzenie z udziałem ponad 250 przedstawicieli ukraińskich i

  • Avatar

    URATUJMY CHARKOWSKIE DZIECI PRZED CODZIENNYM OSTRZAŁEM ROSYJSKICH BOMB

    Przed inwazją Rosji na Ukrainę, Charków był drugim najbardziej zaludnionym miastem na Ukrainie, z 1,4 miliona oficjalnie zarejestrowanych mieszkańców i 2 milionami Ukraińców faktycznie tam mieszkających. Charków znajduje się zaledwie

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.